Egersund orienteringsklubb
Vi er en klubb med stor trivsel og som er svært opptatt av å ta godt vare på barn og unge. Vi kombinerer det å være ute og bli trygg i naturen, finne poster i terrenget og få god fysisk form. Sporten passer for alle aldre og det er løyper av ulik vanskelighetsgrad og lengde. For de minste er det merka løyper, det er løyper for nybegynnere og vanskeligere løyper for de mer erfarne. Derfor kan alle i familien delta i samme arrangement. Det er alltid gildt når vi finner postene, gjerne bak en stein eller på en liten kolle.

Vårt tilbud er

• Ukas løype i Vannbassengene. Enkle poster som passer for alle og hvor en kan gå ut og finne postene når det passer – kan gjerne kombineres med søndagsturen. Se nærmere informasjon på egen side. Premier blir trukket blant deltakerne.
  • Nybegynnerkurs for barn og voksne hver vår.
  • Klubb-løp i nærområdet hele året, men hovedsesong fra april – september.
  • Nærløp og kretsløp i Rogaland, og også mulighet til å delta i større løp andre steder i landet.
  • Fellesturer til løp
  • Roots-leirer (treningsleirer) for ungdommer 12-19 år i Rogaland
  • Vintertrening i Egersundshallen mandager og torsdager
  • Turorientering.

Ta gjerne kontakt via kontaktskjema, eller  med noen i sportslig komite eller styret om du vil være med eller ønsker mer opplysninger.

Hilsen fra oss i O-klubben